gamerror.eu

Facebook
Nawigacja
bullet.gif Strona główna
bullet.gif Artykuły
bullet.gif Forum
bullet.gif Kontakt
bullet.gif Galeria zdjęć
bullet.gif Szukaj
Ostatnie artykuły
bullet.gif Usuwanie RAW razem z...
bullet.gif Najlepsze gry multip...
bullet.gif Wieczne korzystanie ...
bullet.gif Usuwanie/Edycja loga...
bullet.gif Usuwanie komunikatu ...

Informacje
blank.gif
GamerroR - Problem z grą? Game Error? Brakuje pliku? Gra się wyłącza? Wyrzuca do Windowsa? Pisz!
Znajdziesz tu również darmowe poradniki do gier!

Problem with game? Game Error? Missing file? Game turning off? Kicking to Windowsa? Write!
You will find here also games free solutions!




Poszukujemy osoby, która mogła by dodawać newsy, artykuły i poradniki na naszej stronie.
Jeżeli czujesz się na siłach i chcesz podjąć się wyzwania pisz na nasze GG!
blank.gif
capmain-b-left.pngcapmain-b-right.png
blank.gif
blank.gif
capmain-b-left.pngcapmain-b-right.png
Wasteland 2
blank.gif


Gry w postapokaliptycznych klimatach od zawsze miały wierną rzeszę fanów. Jednakże od bardzo dawna społeczność ta nie otrzymała nic na miarę pierwszych dwóch części serii Fallout. Wasteland 2 ma szansę to zmienić.
Zapowiadana premiera gry: październik 2014.








Produkcja gry Wasteland 2 powoli zbliża się do końca, choć ekipa inExile Entertainment wciąż ma masę roboty. Wliczając w to rozmaite sugestie od fanów, poprawek wymaga ponad dwa tysiące rzeczy – informował w lutym na stronie Kickstartera Brian Fargo. Od tamtej pory minęło kilka tygodni, w czasie których byliśmy świadkami dużej aktualizacji, nie tylko optymalizującej działanie programu i eliminującej kolejne błędy, ale także wprowadzającej zmiany w interfejsie użytkownika, zachowaniu niektórych postaci niezależnych oraz komplikującej nieco taktykę turowych starć.



Ciężarówka wyciągnięta niemal wprost z drugiego Mad Maksa.

Możliwość przetestowania gry ma każdy, kto zdecyduje się na udział w programie wczesnego dostępu, który można wykupić na Steamie w zakładce Wasteland 2. Postapokaliptyczna przygoda Pustynnych Rangersów rozpoczęła swoją podróż na nasze komputery jako jeden z pierwszych projektów na Kickstarterze, gdzie z potrzebnych na dokończenie produkcji dziewięciuset tysięcy dolarów deweloperowi udało się zebrać prawie trzy miliony. Niewątpliwie zadziałała tu magia marki, ale też samego Fargo, który od lat kojarzony jest z tym co najlepsze w komputerowych grach fabularnych. Pytany przez nas o wpływ środowiska graczy na proces powstawania projektu odpowiada, że “przekazaliśmy rdzeń naszej wizji, jak powinna wyglądać gra i co legło u podstaw naszych decyzji. Trzymaliśmy się tej wizji nie wprowadzając żadnych niepotrzebnych zmian. Wspaniałą sprawą jest to, że osoby wspierające nas podzielają nasze spojrzenie, dzięki czemu nie było realnego zagrożenia z ich strony, mogącego wpłynąć na proces powstawania gry”.
Aktualizacja bety przynosi kilka istotnych poprawek, ale nie zmienia jednego z największych mankamentów Wasteland 2 – jakości oprawy graficznej. Osoby zaangażowane chociażby w udział we wczesnym dostępie do Divinity: Grzech pierworodny, którym ostatnia zmiana zafundowała prawdziwy skok wizualny, mogą poczuć się w tym przypadku rozczarowane. Erpeg działa na silniku Unity, a bezspornym atutem takiego rozwiązania ma być łatwy dostęp do wszelakiej maści modów. Zresztą już teraz na stronie gry można znaleźć apele do zainteresowanych o tworzenie modeli na podstawie dostępnych tam szkiców. Te najlepsze i przetestowane w środowisku Unity mają szansę trafić do ostatecznej wersji Wasteland 2.



W trakcie starć korzystanie z osłon i kucanie zwiększa możliwość trafienia przeciwnika i chroni częściowo przed jego kulami.


Jedną z bardziej pożądanych poprawek była ta zmieniająca interfejs użytkownika w grze. Wcześniej był on bardzo niewygodny. Aby dokonać jakichkolwiek sensownych zmian, konieczne było lawirowanie pomiędzy dwoma otwartymi oknami – postaci i inwentarza – i bezustanne klikanie na dwóch rzędach portretów drużyny. Wprowadzało to zbyt wiele chaosu i zamieszania oraz zabierało po prostu za dużo czasu. Obecnie wywołanie ekranu postaci otwiera także plecak, dzięki czemu dostęp do wszystkich przedmiotów i możliwość ich rozlokowania, posługując się tylko jednym rzędem portretów, zabiera o połowę mniej czasu. I nie wywołuje już zgrzytania zębami, choć obecnemu interfejsowi wciąż jeszcze daleko do bycia intuicyjnym. Na szczęście wiemy, że nowe poprawki przez cały czas są wprowadzane w życie i niewykluczone, że jeo ostateczny kształt będzie znacznie bardziej przyjazny dla gracza.



Postacie niezależne nie zawsze stoją jak kołki czekając na zaczepkę. Ten pan zasypuje grób żony zastrzelonej przez "poborców podatków" z miejscowej bandy


Czteroosobowa drużyna stanowi rdzeń oddziału rangersów, ale to nie jedyne postacie, nad którymi sprawujemy kontrolę. W trakcie rozgrywki mogą do nas dołączyć aż trzy dodatkowe osoby, każda posiadająca własne zdanie na różne tematy, osobowość i poglądy. W sumie takich NPC-ów ma być co najmniej dwudziestu, co wydaje się być bardzo przyzwoitym wynikiem. Tym bardziej że wcale nie jest powiedziane, że niektórzy z nich nie mogą towarzyszyć nam przez całą kampanię. Już teraz na samym początku gry możemy zwerbować Angelę Deth, tę samą, która znajdowała się w podstawowym składzie drużyny pierwszego Wasteland. Od niej zresztą możemy dowiedzieć się, co stało się z resztą tamtej kompanii. Głównodowodzącym Pustynnych Rangersów jest drugi z członków starej ekipy, Snake Vargas. Smaczków i różnych nawiązań jest w „dwójce” znacznie więcej. Rozejrzyjcie się po nagrobkach otaczających odprawę u Vargasa, a bez problemu znajdziecie grób Farana Brygo – przestępczego bossa z Las Vegas z pierwszej części i alter ego autora gry.



Czasem gracz znajdzie się w sytuacji zmuszającej go do podjęcia trudnego wyboru. Ta pani na łóżku chce zostać zastrzelona.


O postaciach wspominam nie bez powodu. Jako że mogą mieć własne zdanie co do pewnych kwestii i nie chcieć się podporządkować wydawanym rozkazom, w grze wprowadzono umiejętność o nazwie Przywództwo. Fargo wyjaśnia, że “wysoka Charyzma zwiększa zasięg Przywództwa, wpływając na posłuch, ale także dodając bonusy do trafienia”. To ważna wskazówka, dzięki której wiemy, że warto jedną z postaci uczynić faktycznym dowódcą oddziału. Nie tylko gramy skuteczniej, ale także zachowanie drużyny staje się bardziej realistyczne. Zupełnie jak w grach strategicznych, w których odpowiednie rozmieszczenie generała może wpływać na morale znajdujących się w jego pobliżu jednostek.



W grze znajdują się tony tekstu. Jeżeli masz problemy z angielskim, to nic nie szkodzi. Wastelands 2 będzie posiadało kinową lokalizację.


Nowa beta nieco zmieniła i skomplikowała zasady walki. W Wasteland 2 starcia zbrojne odbywają się w turach, a o kolejności wykonywania działań decyduje inicjatywa. Każda z akcji kosztuje określoną liczbę punktów. Do tej pory liczyło się głównie wykorzystanie ich w trakcie jednej tury, w taki sposób, aby zmaksymalizować zyski i zminimalizować straty. Najnowsza poprawka dodaje jedną, bardzo ważną opcję taktyczną. Otóż jeżeli zdecydujemy się nie wykorzystywać wszystkich punktów w danej turze, to w następnej otrzymamy bonus w postaci powiększenia puli. Nie jest to bonus duży – za jeden lub dwa punkty dostaniemy jeden dodatkowy, za trzy lub więcej – dwa. Niemniej jednak w wielu sytuacjach podbramkowych ostrożne korzystanie z tej możliwości pozwoli uniknąć katastrofy. Nie omieszkaliśmy przy okazji tej zmiany zapytać Briana Fargo o plany przyszłych zmian w mechanice gry. “Wciąż badamy nowe możliwości, ale tak naprawdę jesteśmy w miejscu, w którym skupiamy się już na usprawnieniu obecnych mechanizmów i balansie rozgrywki” – wyjaśnia projektant.



Chociaż ostatnia poprawka bety przyniosła zmiany w interfejsie użytkownika, to ekipa nadal stara się go usprawnić. Być może tak jak na tym screenie będą wyglądały w wersji ostatecznej rozmowy z postaciami zamieszkującymi świat.


Obecnie udostępniona wersja gry pozwala na zwiedzanie pustynnej Arizony. Piaszczyste kaniony, zapuszczone miasteczka, grasujące bandy i wszechobecne skażenie radioaktywne dają jasne wyobrażenie o pustkowiach rodem z Mad Maksa. Jednak to nie jedyne miejsce, w które trafimy. Nie jest tajemnicą, że część gry będzie miała miejsce w Los Angeles i jego pobliżu. Do tej pory ekipa zdecydowała się pokazać zaledwie jeden obrazek porośniętego soczystą roślinnością miasta, co mocno pobudziło nie mogących doczekać się premiery fanów. Zapytany przez nas o tę część Fargo odpowiada: “Pobyt w Los Angeles potrwa mniej więcej tyle samo co akcja w Arizonie. Jednakże Los Angeles bardzo różni się od Arizony. Tempo rozgrywki i sposób jej prezentacji można będzie odczuć jako, w pewien sposób, zupełnie nową grę”. Stwierdzenie wydaje się dość odważne, miejmy więc nadzieję, że nie są to słowa rzucane na wiatr.



Okolice Los Angeles. To na razie jedyny obrazek przedstawiający tereny aż tak tętniące zielenią.


Jedną z palących kwestii związanych z premierą gry jest dostępność polskiej wersji językowej. W Wasteland 2 jest mnóstwo czytania. I to nie tylko same dialogi pomiędzy różnymi postaciami, ale także opisy lokacji czy odczucia poszczególnych bohaterów. Tłumaczenie wymaga zapewne dużo czasu i wysiłku, jednak mimo to Brian zapewnia, że nie będzie żadnych opóźnień i produkcja, także w wersji polskiej, będzie dostępna już od chwili premiery. Szkoda, że podobnemu procesowi nie zostaną poddane dwa opowiadania dołączone do cyfrowej wersji gry. “Nie planujemy lokalizacji żadnej dodatkowej zawartości” – ucina Fargo.
Jednego możemy być pewni. Prawdopodobnie wkrótce powinniśmy spodziewać się podania oficjalnej daty premiery Wasteland 2. Złożonego, pełnego wyborów i rozterek erpega, na którego od dawna czekali wszyscy fani Fallouta. Jednakże o tym, czy będzie to dzieło na miarę tej kultowej marki, przekonamy się dopiero zdając do depozytu gwiazdę Pustynnego Rangersa.

WASTELAND 2 TO:
- rozbudowana gra RPG wykorzystująca rzut izometryczny;
- szerokie relacje pomiędzy bohaterami i postaciami niezależnymi;
- taktyczna walka turowa;
- postapokaliptyczna przygoda mająca szansę dorównać kultowej serii Fallout;
- produkt napędzany silnikiem Unity.


Oczekiwania: 6.9 / 10.
Zapowiedź pochodzi z gry-online.pl
Autor: Zamęcki g40st Przemysław
blank.gif
blank.gif blank.gif
capmain-b-left.pngcapmain-b-right.png
Komentarze
blank.gif Brak komentarzy. Może czas dodać swój? blank.gif
capmain-b-left.pngcapmain-b-right.png
Dodaj komentarz
blank.gif Zaloguj się, aby móc dodać komentarz. blank.gif
capmain-b-left.pngcapmain-b-right.png
Oceny
blank.gif
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
blank.gif
capmain-b-left.pngcapmain-b-right.png
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
578,100 unikalne wizyty